Science learning with ecotourism insight at the Benang Stokel Waterfall, Batukliang Utara
Abstrak
This study aims to determine science learning with ecotourism insight at the North Batuliang Stokel waterfall. The method used in this journal is a descriptive qualitative method with data analysis through interviews and observation with the aim of describing science learning at the Thread Stokel Waterfall tourist spot. The learning material is material about energy in life in class VII SMP. The object in science learning is a waterfall of Benang Stokel which is an example of energy in everyday life.
Referensi
Fandeli, C. 2000. Pengertian dan Konsep Dasar Ekowisata. Artikel dalam buku :Pengusahaan Ekowisata, editor : Chafid Fandeli. Fakultas Kehutanan UGM bekerjasama dengan Unit Konservasi Sumberdaya Alam Yogyakarta. Yogyakarta
Fitri, K. 2021. Pengembangan Modul Berbasis Pembelajaran Autentik Pada Materi Energi Dalam Sistem Kehidupan Untuk Melatihkan Keterampilan Proses Sains dan Sikap Ilmiah Siswa. Tesis Magister Ilmu Pengetahuan Alam.
Juprida, J, dkk. 2018. Potensi kearipan lokal geoprak merangin sebagai sumber belajar sains di SMP. EduFisika, 3(1),1-6
Lina Herlina, DKK. 2020. Modul Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. Ilmu Pengetahuan Alam. Direktorat Sekolah Menengah Pertama. Jakarta.
Tirtasari,T. Dkk. 2018. Pengembangan buku penuntun praktikum energi dalam sistem kehidupan dengan model argument driven inquiri (ADI). Jurnal Bioterdidik. Wahana ekspresi ilmiah, 6(1).
Sugiyono, “Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D” Bandung : Alfabeta CV, 2013.
Warul Walidin, Saifullah, Tabrani. “Metodologi Penelitian Kualitatif dan Grounded Theory”. Banda Aceh : FTK Ar- Raniry Press, 2015.







